ponedeljek, 12. marec 2007

Poročilo iz Bruslja

Že zadnjič sem obljubil, da bom opisal dvoinpoldnevni obisk Evropske komisije (EK) v Bruslju.
Šlo je za informativni obisk enaindvajsetih gimnazijskih profesorjev iz cele Slovenije. Našo šolo in nasploh Celjsko regijo sva zastopala midva z Anjo.
Obisk bom opisal karseda kronološko ter malo opremil s slikami in komentarji.

Ponedeljek, 5. 3. 2007
Popoldne sva se z Anjo odpravila iz Celja na letališče Brnik, kjer smo vsi imeli let ob 18.30 uri. Na letališču je sledil podroben pregled, saj so varnostne zahteve v EU že nekaj mesecev precej poostrene. Jaz sem moral sneti pas, medtem ko so se skoraj vse ženske morale tudi sezuti. Najbrž so bolj sumljive :) Leteli smo z 48-sedežnim Canadair CRJ 200 LR. Let je bil precej nemiren, ampak preživeli smo in ob 20.20 smo pristali na letališču v Bruslju.
Tam nas je pričakal šofer in Lara, ki je bila iz Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji. Sledila je nastanitev v hotelu Euroflats, ki je v neposredni bližini EK. Potem smo si nekateri malo ogledali okolico ter končali v bližnjem pubu in poskusili belgijsko pivo. Zanimivo je, da je ob 22.35 prišel natakar in rekel, da streže zadnjo rundo, ob 22.55 pa nas je dobesedno z besedami treba bo it, pospremil iz lokala. V Belgiji je to normalno, saj morajo gostinci plačati visoke kazni, če inšpektorji dobijo goste po zapiralnem času še v lokalu.

Torek, 6. 3. 2007
Zbudil sem se ob 7.30 in se odpravil na zajtrk. Belgijci so pravi gurmani. Za zajtrk jedo karkoli, od rib, različnih vrst sirov, mlečnih izdelkov, kosmičev, klobasic, mesnih kroglic, namazov ipd. Zraven pijejo kavo in vse možne vrste sokov, tudi paradižnikovega. JAK!
Po razkošnem zajtrku smo odšli v eno izmed stavb EU (CCAB - Conference Centre Albert Borschette), kjer se sestajajo tudi različni predstavniki EU. Ob 9.00 nas je pozdravila organizatorka našega obiska Hanna Klimek (mimogrede, je Poljakinja zaposlena v EK) in nam predstavila natrpan program. Ne bom vas utrujal s podrobnostmi predavanj, naštel bom le naslove: HOW THE EUROPEAN UNION WORKS? - THE EUROPEAN INSTITUTIONS AND DECISION MAKING, 2007 - YEAR OD EQUAL OPPORTUNITIES FOR ALL, THE MULTILINGUALISM POLICY IN THE EU. Predavanja so bila zelo zanimiva. Potekala so v angleščini. Kdor je želel je bil deležen simultanega prevoda, saj so nam priskrbeli tri prevajalce SLO-ANG in seveda obratno. Predavali so različni predstavniki EU in EK ter raznih Direktoratov za to in ono. Zelo so bili veseli vsakega vprašanja in so poskušali tudi odgovoriti. Lepo je, ko se kot državljan Slovenije počutiš enakovredega vsem ostalim v EU. Pa še to, postopek pred vstopom v katerokoli evropsko inštitucijo je enak kot na letališču...
Vmes smo imeli kosilo (paradižnikova juha, losos na ta in on način, ostale ribe ali meso, sladice, sadje).
Med drugim smo si ogledali tudi Evropski parlament, ki je v neposredni bližini, po katerem nas je vodil Slovenec Rok Koželj. Odgovoril nam je tudi na vsa vprašanja, tako o plačah, delovanju, življenju v Bruslju ipd.
Delo smo zaključili ob 17.00. Nekateri smo se odpravili v mesto s podzemno železnico in si ogledali center ter popili kavico ali dve ter kakšno belgijsko pivo.
Vseskozi je deževalo. Bil sem že tretjič v Bruslju in še nikoli nisem naletel na bogve kako dobro vreme. Vedno je malo oblačno in rosi ali zelo rahlo dežuje. Ker je močnejše deževje redko, si nekateri prebivalci niti ne kupijo dežnika. Tudi jaz ga nisem imel s sabo. Nakupili smo nekaj čokoladic, kakšen spominek in se odpravili nazaj v hotel.

Sreda, 7. 3. 2007
Zopet podobno kot včeraj. S predavanji smo začeli ob 9.15. Zopet naštevam samo naslove: THE WORK OF THE DIRECTORATE - GENERAL FOR EDUCATION AND CULTURE, THE YOUTH IN ACTION PROGRAMME, THE COMENIUS PROGRAMME, VISIT TO THE CENTRAL LIBRARY OF THE EUROPEAN COMMISSION. Zopet zanimivo in marsikaj mi je sedaj bolj jasno ter razumljivo. Sledilo je kosilo v eni od inštitucij EU ter prosto popoldne.
Ne boste verjeli malo čez poldne je pričelo sijati sonce. Najbrž zato, ker sem imel danes s sabo dežnik. Spet smo se odpravili v center s podzemno in si ogledali še širši center ter uživali v sončnem Bruslju.

Mogoče vas zanima kaj o Bruslju, če ne, pa preskočite tale odstavek. Bruselj je nastal in se razvil kot srednjeveško trgovsko mesto, kar lahko vidimo tudi po ohranjenih čudovitih trgih in palačah iz tistega časa. Bruselj je veliko, živahno in komercialno usmerjeno mesto. Značilno nehomogenost in pečat mu dajeta poleg vsega tudi lega, saj je nekje na meji med severno Flandrijo in južno Valonijo ter seveda ogromno število tujcev, ki delajo v evropskih inštitucijah. Samo v EK je zaposlenih več kot 30.000 ljudi. Rivalstvo med tistimi, ki govorijo flamsko ter onimi, ki govorijo francosko je nenehno. Kot vemo Evropa nima prestolnice, vendar je Bruselj nekakšen evropski Washington. Še nekaj številk: Bruselj je milijonsko mesto in 80% Bruseljčanov govori francosko, 20% pa flamsko. Četrtina bruseljskih prebivalcev pa so tujci, ki v večini govorijo angleško. Bruselj ima okoli 1800 restavracij. V lokalih postrežejo veliko vrst piv ter ostalih specialitet. 13,8% površine mesta so parki in vrtovi. Slabo pa imajo urejene nekatere komunalne storitve, medtem ko je javni prevoz (tramvaj, vlak, podzemna, taxi in avtobusi) zelo hiter, učinkovit ter brez zamud. Ogromno ljudi (veliko več kot pri nas) hodi peš ali se vozi s kolesom. O Bruslju bi lahko še in še pisal, ampak raje ga obiščite in sami raziščite njegove čare, lepote ter slabosti.

Zvečer ob 18.30 smo se odpravili nazaj na letališče in ob 20.50 smo z Adriinim Boeingom 737-500 odleteli nazaj v Ljubljano. Potem smo se poslovili ter si obljubili, da se še srečamo. Sledil je obvezen horseburger v Ljubljani in nato sva se z Anjo odpeljala domov na Štajersko.

Sedaj vam bom nalepil šem nekaj slik in jih opremil s kratkimi komentarji.

Naslov.

Naš hotel, ki je v neposredni bližini EK.

Glavna stavba Evropske komisije.

Dvorana, kjer smo imeli predavanja. Tu se srečujejo tudi visoki predstavniki EU.

Predsednik in predstavnica Slovenije pozirata v med pavzo. :)

Del mojih zapiskov. Ja, bil sem na službenem potovanju.

Jaz v Evropskem parlamentu.

Ja prav vidite. Slovenščina je eden od 23 uradnih jezikov EU.

Slika iz predverja EP. Umetniško delo opozarja na nujno povezanost in sodelovanje med narodi. Če samo en kovinski del premaknemo ali odvzamemo zaniha in lahko ogrozi ostale.

Prva slika predstavlja Kraljevo gledališče. Drugi dve pa sta z Grand' Place: Mestna hiša in Bruseljski muzej. Tu je bil center trgovanja kar je še danes razvidno iz uličnih imen (Mesarska ulica, Zeliščni trg,Ulica tržnice s siri...).

Bruseljske čipke.

Belgijski vaflji in čokolada. NJAAAAAAMIII!!! Švicarji trdijo, da izdelujejo najboljšo čokolado na svetu, Belgijci pa temu oporekajo. Pravijo, da jo Švicarji samo bolje tržijo, njihova pa je boljša.

Seveda sem poskusil tudi originalnega.

Manneken Pis po slovensko pomeni fantek, ki lula. Je mestna maskota in je med najbolj zabavnimi simboli Bruslja. Je bronasti kipec, visok skoraj 60 cm. Ima na stotine oblek in včasih je oblečen v kakšno izmed njih. Mi smo našli nagega.

V okolici EK se vedno kaj dogaja. Pripravljali so vse za četrtkov sestanek predsednikov vlad EU.

Anja, Suzana in Tomaž na podzemni.

Milena, Tomaž, Suzana, Boštjan, Anja in jaz pred Manneken Pisom. (z leve proti desni)

Boštjan, Suzana, Tomaž, Anja, Milena in Lara pred EK. (z leve proti desni)

Slovo od Bruslja. Moj boarding pass.

Službeni obisk Bruslja je bil zanimiv in poučen. Pokazal nam je nove možnosti... Zato mladi, če boste pridni imate odprtih mnogo vrat...
Čeprav me Bruselj ne privlači nevem kako, vem da bom tja še šel. Tako ali drugače.
In še na koncu: Hvala vsem kolegicam in kolegom ter Lari za dobro družbo, vsem predavateljem za poučna predavanja ter nenazadnje EK za povabilo.

Peter

15 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Očitno vas je njihovo pivo zelo pritegnilo:) Sicer pa, lep opis!

Lepo je videt slike ulic, po kterih sem tut js hodla :) Tam pri vafljih sem se ustavla, čokolada je sicer dobra - ampak poznam boljše, čez vaflje jih pa ni!

Parlament je tut super, se mi zdi da se trudijo vedno naredit dober vtis. Tudi do nas, ko smo bli tam sam da smo ga vidli, so bli prijazni.

Super, lepo napisano.

šašli pravi ...

to ti je šiht !!!

Anonimni pravi ...

ah vidm da se sprehajate po moji bodoči službeni poti..LEPO, LEPO..Ramšakovi pa prosim sporočite, da sm bil na višjem nivoju..pa je ni blo, ker se sprehaja po Bruslju pa pijančuje..Nekateri bi se radi učili. Mislim, da je dovolj stara, da bi se lahk mal v roke vzela!:)

lepa reportažica
belgijska čokolada je pa itak zakon :-)

Anonimni pravi ...

Bruselj! Cool! dobro poročilo in dobre slikce. Lepo je videt znane stare obraze kot je prof. Ramšak

Been there,seen that done that..:)
samo to lahko rečem za bruselj..sam men se zdi da sm meu mal več časa da sm si vse ogledu, medtem ko je moja zlahta hodila po oni stavbi k jo je petrčk sliko
:)hehe

Anonimni pravi ...

Peter zanimjiv sestavek, o potovanju v Bruselj! Ampak ali se res ne yna[ malce bolj primerno obleči za take, priložnosti? Kavbojke in jakna zgledajo nekam kmečko za EU parlament!

Sej je bil lepo oblečen!

@Anonymous

Mislim...vsi ostali so pa bili v kravatah....

A greš ti na ekskurzijo v obleki?

Anonimni pravi ...

Se popolnoma strinjam, da ste bili profesorji ne okusno oblečeni!

persson pravi ...

Sem pač kmet. In se kmečko oblačim. Pa seveda nisem edini.
Bolje biti kmet kot butl.

Anonimni pravi ...

Nič od tega ni dobr ahahah...

Lepo poročilo ;) pa tisti vafli so vabliviii....pivo pa tut x) ahahah

gdč.xy

Anonimni pravi ...

ps: men se pa zdi da je biu okai oblečen... o.O tk da Icek nwm čemu pripombe o.O

Še enkrat preber kdo je mel pripombe.