nedelja, 4. marec 2007

Modna revija ali tradicionalen ples ali pa...

Pogovarjal sem se z Juretom o maturantskem plesu. Del pogovora bom povzel.
Jure: Povej ka so pa rekl profesorji na una dva freestajlerja včeraj?
Jaz: Kira dva?
Jure: Un k je bil kr u teniskih pa kavbojkih.
Jaz: Ja nič kaj posebnega. Kaj grozn zadovoln nismo bli. Tudi sošolci njegovi ne vsi. Jaz sem v tem primeru tradicionalist. Rad se kdaj izpostavljam, ampak ne na take načine.
Jure: Ja men se tud tak zdi. Eni maturanti so bli pa baje full navdusen.

Tale del pogovora me je napeljal k pisanju tega prispevka. Oba z Juretom sva bila, kot vidite, enakega mnenja. Treba je biti poseben, treba je izstopati, ampak za božjo voljo ne na vsak način in za vsako ceno. Modne zapovedi so res široke, vendar dvomim, da prenesejo, takšno vrsto izstopanja, zato se je treba, kljub demokraciji, včasih podrediti večini in nekaterim nenapisanim pravilom. Če si maturant in plešeš na maturantskem plesu se vsaj približno temu tudi uredi. Ni potrebno kupovati oblek za velike denarje, lepo se da obleči tudi ceneje. Toda ne izstopaj na tak način z raznimi rutami, all starkami, sendviči, pirom ipd. S tem razvrednotiš pomen plesa in pomen tradicije, ki je starejša kot boš ti kdajkoli dočakal. Ozri se tudi na druge, ki jim ta ples kaj pomeni in ga ne izkoriščaj za samoreklamiranje, saj si samo en izmed mnogih.
Upam, da bodo tradicionalni plesi ostali še dolgo in da bodo maturanti, starši, prijatelji, znanci, sorodniki in profesorji še naprej uživali na njih!

Peter

12 komentarjev:

Sigi pravi ...

Četudi ne zgledam glih tak, se strinjam. Sam vseen nekak sem računal, da ne bom mel kravate za maturanca, zdej pa ugotavlam, da jo bom še za revijo (pevsko) moral met ...

Anonimni pravi ...

eheh...dobra tema, vsekakor se strinjam z obema, da je maturantski ples le enkrat v življenju zato se moramo temu primero tudi urediti

gdč.xy

Gregor Doler pravi ...

Točno to, nekaterim ta večer veliko pomeni, nekateri so se nanj pripravljali celo šolsko leto, nekateri so hotlei da bi bil popoln. Ampak potem pa se ti najde nekdo, ki pride oblečen, kot da se je ustavil v golovcu, medem ko je bil na poti v kino... P
Ampak dobro, recimo da mu oprostimo, ker pač izraža svoj odnos do uradnih zadev. Samo kaj, ko skoraj ne bi mogel nase vleči več pozornosti s svojimi napačnimi koraki, zasuki v kontra smer, itd. Pa še to brez vsakega vidnega elana(pa tudi če bi se vsaj pretvarjal, da ne sovraži biti tam)!

Ne vem no, četudi človeku ni do elegantne obleke, bi vseeno lahko zatlačil majico za hlače in si nadel kakšen bolj športni/vsakodnevni suknjič...

ktac pravi ...

Even tought metalheads wear tie on maturanc!!!

Tk, da bi se lahko zgledovali... kako pa bo tak clovek, ko bo-ce bo imel 1x eno funkcijo hodil na sestanke... v kavbojkah...

again... my ass!

Anonimni pravi ...

Bila sem prisotna na tem plesu, saj je tam plesal tudi moj sin. Moram reči, da me je odločitev tega para rahlo presenetila. Morda ne gre toliko za nedostopnost garderobe, čeprav moram reči, da takle ples kar globoko seže v žepe staršev. Kakšen suknjič bi se verjetno že našel pri očetu, stricu, prijatelju... gre se preprosto za nespoštovanje tradicije, nečesa, kar se je že zdavnaj uveljavilo kot prehod iz otroštva v zrelost. Tudi sama sem prepričana, da obleka še ne naredi človeka, je pa potrebno upoštevati določena pravila.
Ne skrbi me za prihodnost teh dveh mladih ljudi. Očitno sta dovolj pogumna, da sta se sposobna zoperstaviti marsičemu...
Bojim se, da vzgledi vlečejo, zato bi bilo morda prav, da vodstvo šole zavzame stališče do tega primera in v bodoče to prepreči.

ktac pravi ...

Hmm Vodstvo šole to prepreči? Rahlo drastičen ukrep?

Anonimni pravi ...

no, no tako pa vendarle ni.
zakaj prevzemate te tradicionalne navade kot absolutna dejstva?
zakaj ne tolerirate dejanj, ki so bila narejena po nareku lastnih razmišljanj, občutkov in so pozabila na formalna pravila? Zakaj?
Se vam zdi pomembneje, da se pretvarjaš, da se trudiš ugajati formalnim pravilom, kot pa delovati v skladu s svojimi nazori?

"Ozri se tudi na druge, ki jim ta ples kaj pomeni" (avtor bloga)
"nekateri so se nanj pripravljali celo šolsko leto, nekateri so hotli da bi bil popoln" (gregor doler)

-pa se vam ne zdi to PATETIČNO? da dejansko obstajajo ljudje, ki so se za ta zlagan večer (pretežno hlinjena prijaznost, ki je sicer nismo pogosto deležni)- oz. teh par ur - pripravljali celo leto?

da so ljudje, ki morda niti ne pomislijo na možne izbire in kot ovce pač sledijo drugim pa formalnim pravilom pa nadrejenim, ker pač tako je, in pri tem ne premorejo niti toliko samorefleksije, da bi se tega zavedali in ukrepali s svojo glavo.

razumite, da sva se z Matevžem nisva ravno sistematično ubadala z najino obleko, kot naju sedaj analizirate.
mogoče nisva želela izstopati, mogoče sva s svojo pristnostjo - s tem, da sva bila to, kar sva in nič več na svojevrsten način prikazala spoštovanje do ravnateljice, profesorjev, staršev, prijateljev, natakarjev...
mogoče pa je vse le igra, en breztežni ludizem in sva se na maturancu pojavila le za burko, za negacija vsega, kar navidezno predstavlja...
mogoče...
še jaz ne vem, zakaj bi potem vi
vedeli?

"Ne skrbi me za prihodnost teh dveh mladih ljudi." (sara)

...mene tudi ne...

Lp, katja fidler

persson pravi ...

Zelo me veseli, da se je o tem vnela takšna debata. Vsak ima o določeni zadevi svoje mnenje. In prav je tako.

Katja, težko podrobneje polemiziram o vsem skupaj, kajti ne poznam vseh malenkosti. Prav je, da si se oglasila in povedala svoje mnenje. V bistvu je bil namen mojega zapisa takšen in tudi celoten blog je temu namenjen.
Dejanja, ki so bila narejena po nareku lastnih razmišljanj, občutkov in so pozabila na formalna pravila, kot si omenila, so v redu. Vendar pa kljub temu ne smemo vedno dovoliti svojim razmišljanjam, željam, potrebam ali pa nagonom pustiti na plano. Tako pač je v sodobni družbi. Če bi si vsak sam prirejal neke okvire in meje, nevem kam bi prišli. Mene ne moti toliko obleka (daleč od tega) kot pa obnašanje. Ne rečem, da sta bila samo vidva "kritična" v tem pomenu. Bila pa sta najbolj opazna. Priznam, da niti ne vem točno kaj je imel kdo oblečeno, saj nisem človek, ki bi dajal pretirano pozornost na izgled. Nekteri pa so takšni in si bodo zapomnili te malenkosti ravno po tem.
Glede zlaganosti celotnega večera se moram tudi v določeni meri strinjati s tabo. Ampak vsi pa le nismo takšni! Jaz kljub vsemu spoštujem vse, ki so bili na plesu (tudi vaju) neglede na dejanja in obleke...

Trenutno nevem kaj naj še napišem, čeprav imam dosti idej, ampak je bilo to noč premalo spanca za kakšne globje razprave. :)

Ko že govoriš o negaciji vsega. Za konec se mi je pojavil v mislih malce nenavaden primer: Predstavljaj si župnika, ki bi v cerkvi negiral boga...

persson pravi ...

Spet bom kratek: Odziv zame ni presenečenje. Če odstopaš (pozitivno ali negativno) si velikokrat deležen mnenj, kritik, obsojanja, diskriminacije ipd. Meni se to velikokrat dogaja! Kritike vzamem, če se le da konstruktivno, drugače pa se je včasih treba na mnoga mnenja po domače povedano posc***.
Glede obiranja po internetu. Moj blog ni namenjen direktnemu obiranju kogarkoli, ampak izmenjavi mnenj, širjenu obzorij (vem, da se sliši malo paradoksalno, ampak vseeno) ter zabavi.
Maturanca 2007 si bomo pa zapomnili po ljudeh, če pa to ne, pa po letnici 2007. V tem se sigurno razlikuje od ostalih. :)
Glede župnika pa si že sam pogruntal.

Anonimni pravi ...

Kot kratek komentar bi dodala,da se strinjam s katjo in matevžem.dodala bi pa še par besed,ki morda niso neposredno povezane s tole temo, pa vendar spadajo sem.
zakaj družba še vedno ne sprejema drugačnosti?morda pa zato,ker so sami premalo samozavestni,da bi si upali odstopati od povprečja?mogoče so tudi nekako nevoščljivi,ker si tega sami ne upajo.
in zakaj ne bi smel vsak biti to kar je?to je vendar pozitivna vrednota in tisti,ki že zgodaj najdejo svoj jaz,so lahko ponosni.nekateri ga iščejo vse življenje zaman,samo zato,ker so preveč labilni in se ne morejo upreti želji po ugajanju drugim ljudem.pomembno jim je samo to,kakšno mnenje bodo imeli o njih drugi,nase pa pozabljajo.in žal tako ne bodo nikoli zadovoljni sami s sabo.
nekateri svoj jaz radi pokažejo z bolj ali manj izstopajočim stilom ker so ponosni na to,da so drugačni...in kaj je s tem narobe?
seveda,zdaj boste vsi rekli da se strinjate,vendar pa dodali,da se to vseeno ne sme početi na maturantskem plesu.moj odgovor na to pa je,da sta s tem vsaj rahlo popestrila enega izmed maturantskih plesov,ki postajajo vse bolj enolični.poleg tega pa nikjer ne piše,da je kršenje nenapisanih norm kaznivo.
lp,anja

Anonimni pravi ...

Hoj!

Zanimiva mnenja.

Priznam, da sem na tale blog prijadral po umetniškem navdihu. :) "Lastnik" mi je v včeraj povedal, da ga piše.

Ker se me zgoraj omenja, bom še sam napisal besedo ali dve.

Obleka in maturnatski ples?

Nekatere prireditve so formalne, nekatere pa ne. Vendar ne pomeni, da imajo vse formalne prireditve tudi predpisano garderobo. In obratno, nekatere neformalne prireditve imajo predpisan stil oblačenja. Šola ne more predpisati garderobe, lahko samo priporoča. Sam (v imenu šole) dijakom precej podrobno predstavim kaj je maturantski ples in kaj pomeni. Tudi o garderobi rečemo kakšno besedo. Pa tudi o drugih stvareh.

Mene osebno (MOJE osebno mnenje) ne moti kakšen pride človek na neko prireditev, dokler me s svojim stilom ne posiljuje (mene na našem MP omenjani osebi nista motili - ju nisem gledal oz. opazil). Postane pa zadeva moteča, ko poskuša neka oseba (pa garderoba sploh ni pomembna) s svojimi dejanji (ponavljam dejanji) motiti
tok dogajanja.

Ker Matevž omenja sendvič, pa še tole: Sam sem Matevža samo opozoril, da odstrani sendvič s slike (sendvič ne paše na razredno sliko - na maturantskem plesu seveda). Nekako je bil presenečen, da ga kličemo pred oder. :) Sendvič je v trenutku poniknil nekam na oder. :)

Matevž, zagotovo te ne bomo radirali s slike. Si del oddelka in pika.

Pa še nekaj me moti, prevelika konzumacija alkohola. Dijaki dobro vedo kaj mislim o tem (smo se pogovarjali na mojih obiskih). Vem, da tega na plesu ne moremo preprečiti in bi to bila tudi neumost prve vrste. Raje opozarjam kako se na morebitne "težave" pripraviti. Če pa koga vidim, da je šel predaleč, ga opozorim, da nima kasneje težav. Pa ne z menoj. :) Varnostniki so tisti, ki "naložene" osebe v red spravljajo.

Ko že omenjamo garderobo in ples, pa še tole za tiste, ki 100% prisegate na garderobo in ne vem kaj še (npr: obleka naredi človeka). Pred leti je na plesu naredil največji problem oče, ki je pregloboko pogledal v kozarec. In je lepo opedenan frčal na parkirišče.

Hmmm, besedi ali dve. :)

LP, Momo

PS:
In ker ne morem iz svoje kože. Prepričan sem, da bosta oba (Katja in Matevž) čez nekaj let tudi sprejela nekatere norme, ki jih bo pred nju postavil čas. Zakaj? Vsi smo jih, če smo hoteli delati tisto kar nas veseli.

persson pravi ...

Mene čedalje bolj veseli odziv. Tudi v šoli me dijaki sprašujejo in izražajo mnenja na tu napisano.
Bil sem deležen tudi kritik odkod sem si vzel pravico, da sem sploh začel pisati o tem. Imam pravico povedati svoje mnenje in vsak ima pravico napisati komentar. Do sedaj še nobenega nisem brisal.

Veljalo bi organizirati kakšno javno tribuno in soočenje različnih mnenj glede teh vprašanj.
Se pa popolnoma strinjam z Momotom, kar je razvidno že iz samega prispevka in mojih komentarjev.