torek, 19. junij 2007

Večvredni predmeti

Nekateri ljudje so poklicno deformirani in menijo, da je tisto kar počnejo, najpomembnejše za ta svet. Seveda učitelji nismo nobene izjeme. Moti me le, da nekateri menijo, da je njihova ocena več vredna od moje ocene in da je ocena pri športni vzgoji manj vredna od ocene pri njihovem predmetu. NI! NI! NI!

Če pogledamo zelo globalno, je pomanjkanje gibanja in vedenja o tem velik problem sodobne civilizacije. Res je, da ne moremo biti vsi umetnostni drsalci, ne moremo biti vsi šprinterji, ne moremo biti vsi nogometaši itd., a lahko mladim s privzgojenim pozitivnim odnosom do športa in rekreacije, damo v bistvu največji kapital za nadaljnje življenje.

Ne razumem otrok, ki ne želijo telovadit in raje sedijo v garderobi ter jamrajo, kaj jih vse boli, in da oni se pa že ne bodo spotili. OK, obstajajo resne bolezni, obstajajo frustracije in strah, a govorim le o tistih, ki sem jim preprosto ne da. In teh je kar precej.
Če pride kdo k meni s tem argumentom, mu prvo rečem, da mi bo čez 10 let prekleto hvaležen/a, da mu/ji nisem dal prav in da sem ga/jo nagnal telovadit. Kaj boste pa delali pri tridesetih, štiridesetih, če vam bo nerodno it na plavanje, nerodno it v hribe, nerodno prijet za žogo, ker je ne boste prej nikoli imeli v rokah. HALOOOOOO???

Zato mi ne bo nihče solil pameti in dopovedoval, da je ocena pri športni vzgoji manjvredna od kakšne druge ocene. Začelo se bo s športno, nadaljevalo z glasbo, likovno itd.

Za konec še pojasnilo tistim, ki me ne poznate. Ne učim športne vzgoje, če ste si slučajno tako razlagali. Trdim pa, da je enakovreden in pomemben predmet.

Peter

21 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Športna vzgoja je izjemno pomembna za pravilen razvoj mladostnikov in pomembno orožje v boju proti prekomerni telesni teži.
Sam sem bil nenehno bolehen, bolan, vendar sem telovadil vedno ko je bila možnost za to. Nisem nikoli nosil opravičil, razen takrat ko sem imel poškodovano koleno (raztrgane vezi). Pa še tedaj sem takoj ko sem mogel pričel s telovadbo.

Večvredni predmeti so seveda kritična točka v veliko šolah. Za našo gimnazijo se je recimo vedno govorilo (in še zdaj se), da so večvredni predmeti naravoslovni. Dobro, saj razumem, da so naravoslovni profesorji na naši šoli izredno kvalificirani in neverjetno kvalitetno poučujejo in da se drugi predmeti po kvaliteti poučevanja ne morejo primerjati z njimi, ampak ocena je pa enakovredna in so trditve o vrednosti predmeta nesmiselne. Kriza bo ko se bo kdo spomnil, da bi pomnožil oceno z indeksom teže predmeta (ali podobnimi neumnosti).

Anonimni pravi ...

Aja, pozabljam, da šole ne obiskujem več že dve leti. Sem se malo zatipkal :$

persson pravi ...

Andrej, na katero gimnazijo si pa ti hodil?

Anonimni pravi ...

Ah, nimam sreče: torej gimnazije o kateri sem pisal ne obiskujem več že dve leti, hodim pa še v šolo -> torej na faks. Jao, bo treba iti spat :)

Anonimni pravi ...

Hodil sem na drugo gimnazijo Maribor

persson pravi ...

Aha, dobra šola ja. Poznam Keučevo. Zakon profesorica.

Anonimni pravi ...

Aja? Ja ona je ful vredu :). Sicer me ni poučevala kemije - poučevala me je prof. Ilc, ki je tudi zakon profesorica.
Je pa zadnjič ko sem bil na šoli bila prav vesela, da sem se oglasil.

persson pravi ...

Ilčeva je ona taka črna, urejena gospa, a ne?
Če je ta, jo tudi poznam, in je tudi fajna.

Anonimni pravi ...

Ja, to je ona. Njej se moram v večini zahvaliti, da me je res dobro naučila kemijo. Če ne bi naletel na njo dvomim da bi bil sedaj na kemiji, ampak na kaki veterini ali pa računalniškem faksu.

Anonimni pravi ...

Pero zakaj je pa pol teb nerodn pridit na košarko, ko glih vidim, da tak razmišljaš? In mi govoriš da ti je smotan it špilat, ker ne znaš.
Pa tist viseč kolo v garaži?!

marko

Anonimni pravi ...

HAHA marko dobra.

persson pravi ...

@Marko in dr. Muc- mogoče pa mene niso tako vzgojili pa jim to zamerim, zato pa jaz sedaj drugim želim bolje. Sicer pa se ukvarjam s športom (čedalje več se bom) in košarka in kolo nista moji osnovni prioriteti.

Še nekaj o košarki. A misliš, da se meni da 45 min vozit vsako sredo v eno smer, da bom potem lahko igral 1 uro košarko z vami? Premisli malo.

RIA pravi ...

hehe, sej ni treba vsako sredo, pač e1x na mesec ;)

persson pravi ...

Ria, če se ti voziš z mano, potem grem mogoče vsako sredo v Ljubljano.

Unknown pravi ...

LP!

Glede (ne)enakovrednosti predmetov v šolah ful dober pove sir ken robinson v temle predavanju: http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/66
men je blo ful všeč in sem ga že večkrat pogledal (čist mogoče, da sem ti o tem že pravil)! Ravnokar pa berem njegovo knjigo (ki je tut ful dobra!) Glede rekreacije pa bo treba it na kak tenis (če že basketa ne:)

RIA pravi ...

nope, ker js neb mela nobene koristi

Anonimni pravi ...

zato pa jaz sedaj drugim želim bolje.

hah...ni vse bolše kar ti, jst al pa tretja oseba misli da je najbolše

Anonimni pravi ...

Pero sej veš, da ti nism vsako sredo težil,da prid špilat, ampak enkrat v celem letu! Pa enkrat mislim, da bi se lohk celo z menoj peljal. Pomojem je velikokrat glavni razlog "SE MI NE DA". No sej sm tud js dostkrat tak. Pa brez zamere, mal se šalim, ko pravš, da nikol ne komentiram tvojga bloga! ajd pa obilo športnih užitkov

marko

Anonimni pravi ...

Športno vzgojo imam 5! :)

Sicer pa se mi zdi, da je zelo pomembno, da je prisotna v izobraževalnih programih! Kajti, veliko mladih je povsem brez moči, kondicije, ki pa jo za računalnikom seveda ne moreš dobiti!

Pa še to ... Če bo vse po sreči, bom tudi sam po poklicu učitelj/profesor športne vzgoje!

Anonimni pravi ...

persson, js mam isti problem. vsega boga sportov bi pocela, pa sm mela vzgojo tako gnilo glede tega, da se zdej vsega bojim: rolerje ne, ker si lahk nogo zlomim, na glavo u vodo skakat ne, ger se lahk ubijem... valda me je pol strah karkoli probat! :S se pa lahk pohvalim, da sm zacela smucat, pa tecem velik in kolesarim.

kar se tice pa neenakosti med predmeti je pa tko: to nardijo ze na faxu. nam skos trobijo ka je pomembno in kaj ne. in recimo ene predmete mamo vse 4 leta, sport mamo pa sam u 4. letniku. je to pravicno? glede na to, da bomo pri sportu morda nosile najvecjo odgovornost (kar se tice poskodb in tega). jaz osebno si ne upam z ucenci v telovadnico sama! :S

Anonimni pravi ...

ampak kemija je pa najpomembnejša :D

(priLizovanje za nasLednje Leto :D )