ponedeljek, 2. april 2007

Obremenjenost otrok

Za kratko razišljanje sem danes izbral tole temo. Popoldne sem govoril s starši dijakov, ki so v šoli bolj ali manj uspešni. To zadnje tale trenutek sploh ni pomembno.

Bolj me zbode splošno mnenje, ki kroži, da so dijaki in nasploh današnji otroci zelo obremenjeni. Razmišljam, kje za hudiča ljudje vidijo to preobremenjenost? Mar mi v mladih letih nismo imeli zahtevne šole, mar na nas niso pritiskali starši, učitelji in kdove kdo še. Seveda so in to precej!
Šola je bila v mojem času podobno, če ne še bolj zahtevna. Pa kje je pri današnji mladini sploh problem? V bistvu ga ni. Problem je v družbi, ki vseskozi ponavlja, da je mladina obremenjena in da živi v stalnem stresu.

Še nekaj mi je prišlo na misel. Kaj, če so danes bolj razvajeni in da imajo nekateri polno rit vsega, brez da se zato morajo potruditi? No, nisem ravno prava oseba, da bi sodila o tem, saj sem tudi jaz imel vedno vsega dovolj.

Razmišljam še dalje in iščem argumente. Morda so krive vse take-in-drugačne pravice, ki jih uživajo mladi? Ehhhh, daj no kake pa govoriš. Pravice še nikoli niso obremenjevale, ali pač?

Razmišljam dalje... Mladina dandanes nima točno postavljenih mej in zato tava sem in tja ter preizkuša vsemogoče, saj redkokdaj naleti na neodobravanje oziroma na mejo, za katere prestop bi bilo potrebno odgovarjati. To je resen problem, ampak še vedno ne najresnejši.

Nazadnje sem našel samo še eno bistveno razliko med nekdanjo in današnjo mladino. To je sodobna tehnologija, kamor lahko štejem mobitele, računalnike, internet ipd. Ja, mislim, da se našel pravi problem. Omenjene zadeve naj bi "združevale" ljudi, v bistvu jih pa oddaljujejo. Mladino delajo napol asocialno in klasičnega druženja in zabavanja na pameten način ni več. To jim manjka!

Rešitev? Težka bo. Ne moremo se kar odpovedati vsem modernim, lahko pa mlade vpišemo in spodbujamo k zdravemu preživljanju časa, športu, druženju na "staromoden" način, prevzemanju odgovornosti za svoja dejanja ter jim postavimo jasne meje.
Potem pa bomo morda manjkrat poslušali kako so obremenjeni.

In čisto za konec še en star slovenski pregovor: Brez muje se še čevelj ne obuje.

Peter

34 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Ok, vse lepo in prav, sam se ne strinjam z vsem. Problem je v tem da ste se postavil v vlogo nasprotnika, predlagam, da še poskusite napisat kej v vlogi najstnika...

Maja Sin pravi ...

otroke se danes čist preveč razvaja! Moji bojo deležni vojaške discipline!

persson pravi ...

Ria: ne mi očitat enostranosti, saj sem velik zagovornik in prijatelj mladih. Poznam njihove probleme, strahove, želje ipd. in če se le da jim poskušam tudi pomagati.
Vseeno pa menim, da se s tem teženjem o preobremenjenosti mladini dela več škode kot koristi.
Vse mora imeti svoje meje.

Anonimni pravi ...

Ej peter to si pa zadel v tapravo bistvo problema. Moja mama je tudi učitlca nemščine na OŠ, in velikokrat omeni to, da nima skoraj nobene oblasti več, da bi znanje nekoga ocenila tako kot ona po njeni izobrazbi ve da si zasluži: če nekmu smrkucu ku skoz sam u luft zja pa se zajebava, pa potem ne zna na kontrolki, če takmu malemu majmonu razvajenem da šus, bo takoj u šolo prletela njegova bogata matka pa se začela hudovat nad tem - "Ja kako je pa moj angelček dobu špon?" Pa rečmo če hoče prašat nekoga, ji smrkavci lahko ugovarjajo, zakaj mu ni prej povedala da bo prašan ... pa take bedarije blesave...

Skratka - moja mama pravi da počasi učiteljice na OŠ postajajo orodje staršev, ki pišejo svojim otrokom ocene.

Malo še pa si bodo lahko učenci sami pisali ocene v redovalnico.

Srednja šola pa se počasi približuje zgoraj napisanem.

Ko sem jest hodu v sredno pred 2 leti pa v PŠ pred 6 leti - to me je Kapusca poklicala pred tablo (nenapovedano) in mi u eni uri stisnala 3 šute ... nepravično, ampak sm mogu zobe stisnt pa it z tem naprej ane ...

Enak v osnovni - sm meu za razredničarko eno mal prtegnjeno slavistko, ki ni marala moje mame in se je nato znašala nad mano - to je bil tak teror da ne znam opisat (pa nism bil edini ku je take bedarije trpeu)

Sam jest mam to srečo, da se nobenim učitlu nism stil, da bi mi pršu do živega. Ker nekateri profesorji so zadevo jemali preveeeeeč osebno ...

Anonimni pravi ...

Js nisem preobremenjena... men se sam ne lub. Cajta je pa ko solate!

Anonimni pravi ...

Ne strinjam se s tem da so bli včasih "otroc" isto obremenjeni kt dans, verjemte da veliko manj (vsaj po moje)...in kaj šele bo...sm pogledala samo učbenik 4razreda devetletke in nism mogla verjet kak že take majhne matrajo z takimi stvarmi, ko smo se jih mi v osnovni učil v 6razredu osemletke!

Anonimni pravi ...

Persson; sej nisem rekla da se ne strinjam, rekla sem da se ne strinjam z vsem. Pa še nekaj, pozabl ste omenit svetle izjeme, in mislim da počas spoznavam vse več ljudi, ki jim šola velik pomeni in skušajo doseč nekaj. So pa tud problemi na katere pozabiš, ko se jih znebiš ali pa se mogoče zdaj zdijo nepomembni. Za vse obstajajo + in - točke. Je pa res da vi nasplošno gledate drugače na te stvari, prvič zato ker ste profesor in drugič zato ker nimate otrok.

Tomaž; sam zanima me, če si opazil , kljub temu da se z vsem strinjaš, ko govoriš o svojih ocenah nikol ne omeniš svojega neznanja, videt so samo neki izgovori in pojasnila zakaj je bilo to tako!

Anonimni pravi ...

Jaz mislim, da nismo preveč obremenjeni, le da si časa ne znam(o) pravilno (racionalno) porazdeliti!

Anonimni pravi ...

mislim, da je problemov vec... na eni strani so starsi, ki nimajo vec casa za vzgojo... vse skup se zacne ze pri vstopu v OS.gledam mulce, ki se v 3. razredu se ne znajo sami oblect, ker jih vsak dan starsi... ker se pac "mudi" in jih ne morjo cakat... podobno se dogaja pri vseh nadaljnih stvareh.

drug problem je pa, da je snovi ful vec ko vcasih...sestra je na centru in ko je fotru omenla ka delajo o celici... ni se nikol slisu za to, pa je bil tut na gimn... in morm rect, da je mala ful pridna, ampak kot vozaca jo vsak dan zmatra primanjkljaj casa... tolk naloge in vsega ucenja, domov pa pride ob 3 ali 4, spat hod ob 9 in vstaja ob 5 zjutri... in je ne vidim cel dan ker skos tici za knjigam. drugac ne pride skos. tko da eni so preobremenjeni... sam to so ponavad ta pridni k jim ni vseen za to ka bo z njimi. luftarjem je pa itak vedn tezko :))) govorim DELNO iz izkusenj ;)))

šašli pravi ...

Hja, vsega polno rit? Mogoč!
Res pa je da se večini enostavno ne lub in pač dajemo prednost zabavi.To je pač to. Pomoj so nas tko vzgojil!=>

Anonimni pravi ...

Ria said...

Ok, vse lepo in prav, sam se ne strinjam z vsem. Problem je v tem da ste se postavil v vlogo nasprotnika, predlagam, da še poskusite napisat kej v vlogi najstnika...


@ ria

še neky...jst ne vidm kaj ma veze razvajenost z preobremenjenostjo, niti kaj ma pouna rit s tem?

pomoje je zadnji problem res problem: družba in tehnologija...vse se je spremenil ...tut tempo življenja je precej drugačen al?...torej če je tempo odraslih drugačen in še preden se zaveš je naslednji dan...kako potem naš tempo ne bo drugačen?

tehnologija nas vsekakor odtujuje...če si postavljaš meje je bolše..ker sm ugotovila...ko zadnje čse ostajam brez interneta ker nisem več doma...da imam veliko več časa..tudi za oslarije :D

gdč.xy

Stasa pravi ...

Naj še jaz dam svoj komentar. Strinjam se z izjavo, da smo preveč obsedeni s sodobno tehnologijo. Več časa porabimo za "bedarije" kot za sedenje ob knjigah- drži. Je pa res pri nekaterih oz. pri meni, res me vleče za računalnik in ne vem kaj še vse je pa dejstvo, da moram doma ogromno pomagati, še posebej sedaj, ko je moj brat v Mariboru na študiju. Opraviti imamo z 6000 trsi in s tem ni malo dela. Bolj ali manj preživim večino časa v vinogradih, da pomagam očetu, ker mama vedno ne more, ker ima svoje delo. Tako se mi enostavno zvečer, ko se vrnem domov ne da za knjige, pa če je to razumljivo ali ne. Včasih se prav prisilim da tu sedim in roko na srce jezi me še ena stvar. Učiti se moramo "bedarije", ki nam v življenju ne bodo nikoli ali pa redko redko kdaj prišle prav. Enostvano mi to jemlje voljo do vsega. Lahko pa rečem, da je večina profesorjev taka, da vidi samo svoj predmet (poudarjam, to niste vi), in mi gre stavek "ja kako se pa tega niste naučili" precej na živce. Mislim, da so bili mladi vsi profesorji, da so tudi sami mogli doma veliko delati in čeprav so v življenju že dosegli ogromno in tudi cenim njihovo izobrazbo mislim, da v šoli niso vedno blesteli in bi zato človek včasih mogoče upravičeno zahteval malo več razumevanja, ali pa se orda motim. Razumem tako učence kot učitelje, kdaj pa bodo našli povsem skupni jezik pa ni znano. Se opravičujem, ker sem se malo razpisala. :)

yambor pravi ...

Učiti se moramo "bedarije", ki nam v življenju ne bodo nikoli ali pa redko redko kdaj prišle prav.

Tako bom napisal:
"Bedarije" se učite zaradi tega, ker je za življenje potrebno le dihati, jesti, odvajati in se ploditi.

To je temelj življenja.

Smo pa se ljudje pred x leti odločili, da imamo raj večje možgane kot pa roke in smo s palme padli na zemljo ter pokonci postavili.

Če pa se odločiš za šolanje (mogoče celo gimnazijo), pa je potrebno včasih obdelati, predelati in se naučiti tudi kakšno "bedarijo". Mogoče pride kdaj tudi prav. Tako kot varčujemo denar, se kdaj pa kdaj splača varčevati tudi znanje.

Kot pravi rek: Čez leta pride vse prav.

Pa naj vsem posije sonce.

Unknown pravi ...

Moram rečt da mi kar pritisk dvigne, ko berem reči o preobremenjenosti otrok. Dajte no, tudi mi smo bli čist isto obremenjeni in smo se učili iste "bedarije",samo da nam noben ni govoril kak smo bogi.Pa smo glih tak preživeli kot bodo današnji otroci!Glavni problem je potuha staršev.Itak pa se na vseh področjih šolanja poleg pomembnih učiš tudi ful nepomembnih in neuporabnih reči.Zato je brezveze dramatizirati!

Unknown pravi ...

Vš ka je preobremenjenost? da je 1 mesec do konca pa da pišeš v tem mescu vsak tedn po 3 teste, od tega 3 za matematiko vsakega po 2 uri, da ne govorim o slovenščini o tistem k**** eseju, če pišeš šut si adijo,.. pa še pozitivn morš bit do 18.Maja, ne ne sj ql sj mamo časa več kot dovolj ja itak. Nemormo enačit obremenjenosti profesorja in dijaka, kaj šele da bi rekli da je profesor bolj obremenjen? Pol pa še pride da te kir profesor ne mara dobesedno, poleg tega še morš študirat kam se boš naprej upisu,.. Recimo lahk povem da za sebe da s bom še zadnji tedn pred maturo učiu snov za 4. letnik! Pol šele tiste par dni k bom meu bom lahk si pogledu vse za nazaj za maturo. Tist je čist zgrešena anekdota kao da se v 4. letniku vse za nazaj skos ponavlja, skos sam na maturo pripravlja.. Pa kaka matura če noben pršu ne bo do tja? Profesorji 10x bolj pritiskajo k pa v vseh 4ih letih.. Kje je tu logika? a ni logika oziroma v interesu profesorja da izuči čimveč bodočih intelektualcev? Ne pa da tekmuje kdo jih bo več vrgu,.. Za naš razred lahk rečem da pritiskajo na nas iz vseh strani, grozijo da noben nebo mature vidu itd.. Super spodbuda za naprej! "Moram rečt da mi kar pritisk dvigne, ko berem reči o preobremenjenosti otrok" --> ja in? pol če veš da je blo isto pr vas v čem je pol dilema? KRNEKI!
A ni logično, če že prideš enkrat v 4. letnik, da si že dokazu da si primeren za to šolo in za maturo naprej? A ni bolš, da čez 5let ko srečaš profesorja na cesti ga lepo pozdravis oz na pijaco povabis,itd.. Ko pa da ga srečaš pa ga pošleš v 3 ****, kr te je jebu celo srednjo šolo? Itak večina misli da je sklicevanje na OBREMENJENOST posledica neučenja, oziroma kampanjskega. Ampak bodmo realni kdo se pa uči sproti? Itak nima smisla, isto kod bi steni govoru ampak vseen vzel mi je pa 15min cajta KI bi ga lahk za učenje porabu da neb biu tolk OBREMENJEN :)

lp d3

Anonimni pravi ...

majko Sebastjan => dobr govor, fajn si tole razložu ;)

Anonimni pravi ...

Včasih so bili nauki Melhijada vso znanje ter razmerje med Pipijem in Melhijadom vsa kemija, ki si jo mogo znat.

Anonimni pravi ...

Bom še js komentiro! Glede preobremenjenosti otrok: pri tem grez za dokaj dvorezen meč na eni strani so dijaki, ki veliko delajo doma poleg šole, v šolo se vozijo iz oddaljenih krajev, imajo doma takšne ali drugačne probleme... Za to skupino dijakov lahko rečemo, da so dejansko preobremenjeni. Ampak dejstvo je, da je ta skupina v manjšini. Na drugi strani, pa so dijaki, ki se za šolo ne menijo, popivajo, se zabavajo, kot izgovor pa rečejo, da so preobremenjeni! Poglejte si tale video, in boste videli, koliko dijakov, je dejansko v Celju prebremenjenih: http://24ur.com/bin/article.php?article_id=2058077&show_media=6048050 Ali človek, ki želi biti uspešen v življenju in je tako zelo obremenjen doma popiva po raznih lokalih, se drogira, ali se po šoli normalno odpravi domov? Tudi, sam sem gimnazijec, in opažam, da ni problem preobremenjenost v šoli, ampak izven nje. Glede problema sodobne komunikacije pa tole: popolnoma se strinjam, da je današnja mladina preveč časa pred računalnikom, pod raznimi pretvezami, kot so delam za šolo... Torej lahko sploh tako posplošujemo preobremenjenost današnje mladine? Zakaj vsi omenjajo samo problem preobremenjenosti otrok, zakaj nihče ne omenja drugih problemov, ki so dosti bolj pereči, kot je pomanjkanje spoštovanja s strani dijakov do profesorjev, ali je ta problem res tako neopazen?

gospod R

persson pravi ...

Priznam, da si nisem mislil, da bo ta tema sprožila takšen odziv.
nekateri pravite, da je grobo posploševanje. Ja, marsikaj je, marsikaj pa je tudi res.

Komentiral bom samo nekatere odgovore:

ria: Profesorji lahko gledamo na stvari s katerekoli strani ali imamo otroke ali jih pa nimamo. Mislim, da sem zapisoval dokaj nevtralno in če bi delali anketo ali raziskavo med otroki bi večina potrdila, da le niso tako obremenjeni kot se govori. Če bi delali pa anketo med starejšimi otroki in študentii pa bi veliko jih pritrdilo, da bi jih bilo treba v šoli še veliko bolj obremenit.
Tako da tega očitka ne sprejmem.

jasna: so seveda izjeme, ki so zelo obremenjene ali zato ker delajo po cele dneve na kmetiji ali trenirajo vsak dan ipd.

gdč. xy: polna rit ima dosti s tem, pa ne mislim samo materialno pač pa tudi poudarjanje non-stop kak je nekdo bogi in obremenjen. Tako se mu dela škoda.

Stasa: odgovoril ti je že Yambor. se strinjam.

sebastjan: vem, da navajaš resne probleme, ampak poglejmo jih z druge strani. kaj bi pa lahko v prvih treh leetih naredil več, da bi sedaj imel manj dela? Tudi to je možno. Prej so mimo vas šle mnoge stvari, sedaj pa se jih tudi pri ponavljanju ne morte spomnit, ker jih niti prej niste znali. Če pogledam svoj predmet, se v 4. letniku samo ponavlja, povezuje in utrjuje na malce težjih primerih kot prejšnja leta. Nove snovi je le 10%.

dr. muc.kolizec: danes pa ima Pipi občutek, da Melhijada sploh ne potrebuje več...

gospod R: se tudi skoraj v celoti strinjam.

Še en primer: Ko sem sam bil v srednji šoli smo se učili ravno take stvari, ravno toliko jih je bilo oziroma še več, tako da ne mi nekateri o tem, kak je zdaj več vsega. Če sem dobil 1 sem prišel domov in povedal, pa je bilo prvo vprašanje: Kaj bi ti moral narediti drugače ali več, da je ne bi dobil in kaj boš sedaj naredil drugače...
Toje pa bom posploševal. Danes pa je odgovor v večini (poudarjam, da v večini) tak. Imam tudi sam dosti mlajših sorodnikov in poznam zadeve.
Ja ti bogi, da si dobil 1. Kaj te je pa vprašal/a? Sigurno si vsaj nekaj znal oziroma ti je čisto malo manjkalo, a ne? Včeraj sem te vprašal/a snov pa si čisto vse znal in nemogoče, da si dobil 1. Bom šel/šla na govorilne da vidmo kak je to...
Res je to ekstremni primer, a verjemite, da se dogaja. Jaz sem sam odgovornost nosil za svojo enko, danes jo pa delno prevzamejo starši, delno jo zlijejo na šolo in učitelje, malenkost pa ostane na učencu. To je narobe.

Unknown pravi ...

Sebastjan:vidim da te je prizadela moja izjava,ampak lahko ti povem,da je to že skoz isto.Jaz sem komentirala Petrovo izjavo,da so otroci(tudi dijaki)danes bolj obremenjeni kot so bili včasih.
Povedati sem hotela,da ni tako.Kako pa misliš da je bilo pri nas?Čist isto.Zadnji mesec vse na kupu.Moram priznati,da sem že pozabila,če sem se takrat počutila preobremenjeno.Ne vem,mogoče.Potem pride pa fax in je spet isto.Najboljše je,da narediš tisto kar moraš in basta,tako prideš še najboljše skoz.Razburjanje čist nič ne pomaga.
Še vedno pa trdim,da otroci niso bolj obremenjeni kot smo bili mi.Seveda so tudi izjeme,ki pa so bile tudi včasih(milijon krožkov in drugih obveznosti poleg šole,...)
Lep pozdrav

Anonimni pravi ...

modruje:

Odkar Pipi pozna sintetično polimerizacijo in galvanski člen ga tudi več ne rabi.
click: pipi

persson pravi ...

Mojca: I agree.

Dr. Muc-kolizec: vseeno ga je Pipi nekaj časa rabil (Melhijada namreč). Sam od sebe ne bi prišel do sintetičnega polimera in galvanskega člena, a ne?

Anonimni pravi ...

modruje,

g. Persson: Tega v naši stranki nismo nikoli zanikali. Postavljam pa vam dve bolj ali manj filozofski vprašanji:
i) Da smo prišli do barvnih televizorjev, smo morali imeti prej črno-bele. Imate zato doma črno-bel televizor?

ii) Pipi se je učil od Melhijada, Melhijad od nekoga drugega, ta drug zopet od nekoga drugega itd... Pridemo do nekekega začetnika, ki je mogel stvar izumit. Torej teoretično bi jo lahko izumil tudi Pipi sam, če seveda ne prepostavljate da je Pipi bedak.

persson pravi ...

1. primer s televizorji morda ni dovolj nazoren. Vzami za primer avtomobile... Res je, da je pogled na isto stvar iz različnih perspektiv lahko povsem drugačen.

2. Drži, ampak Pipijev izumiteljev je zelo malo. Žal so zato Melhijadi še vedno potrebni.

Anonimni pravi ...

Mojca said...

Moram rečt da mi kar pritisk dvigne, ko berem reči o preobremenjenosti otrok. Dajte no, tudi mi smo bli čist isto obremenjeni in smo se učili iste "bedarije",samo da nam noben ni govoril kak smo bogi.Pa smo glih tak preživeli kot bodo današnji otroci!Glavni problem je potuha staršev.

V bistvu je velik dijakov k jim mamice pa očiji ne govrijo da so bogi, pa vseeno jamrajo....včasih je res sam jamranje...včasih pa je to res PREOBREMENJENOST...in ja..se strinjam v vsem z sebastjanom..
pa btw:velik je tu v urnikih in načrtovanju....+zgrešen sistem totalno...npr: en mesc nix ne pišemo...drug mesc pa vsak tedn po dva testa...pa po možnosti enga v pondelk drugga pa v torek...prei pa en mesc počitka...in pol se nabere..in ja ker k* se pa še uči sprot? mislim da malokdo...al pa tisti k se nikol NIKOL ne zabavajo..oz..jim je šola zabava...

Persson

gdč. xy: polna rit ima dosti s tem, pa ne mislim samo materialno pač pa tudi poudarjanje non-stop kak je nekdo bogi in obremenjen. Tako se mu dela škoda.

hm....temu bi se prej reklo smiljenje samemu sebi in okolici...al kok bi se poimenovalo to...

gdč.xy

Unknown pravi ...

Jah persson, vrjamem da je pr teb tko kot praviš, sam ti pa 100% povem da pr ostalih predmetih ni tako.

Mojca: prizadela izjava? ni me brez skrbi:) sam sm pač tebe izpostavu.. neki pa ne razumem napisala si da > "ampak lahko ti povem,da je to že skoz isto", in naprej trdiš da si že pozabla na to kaka obremenjenost je v teh letih? kak lahk pol zaključiš svoj komentar z izjavo
"Še vedno pa trdim,da otroci niso bolj obremenjeni kot smo bili mi"

Lahk bi temu rekl bistroumni nesmisel..

Ria: Thnx ;)

Gospod R, ti nimaš velik prijateljev ne?..

lp d3

Anonimni pravi ...

se podpišem pod sebastjan...profesorji pač tekmujejo kdo jih bo več pometau...mogoče so pa za ta dejanja celo nagrajeni:P...šala...jah ne vem kaj naj rečm..
bolš da grem še enkrat prebrt neznosno lahkost bivanja in pišem esej pozitivno, če ne sm out...jap dobesedno


lp

Anonimni pravi ...

modruje:

Ne vem zakaj opredeljujete posebne skupine, ki naj bi bile za to krive (starši, mladina itd.) Krivi so vsi, čisto vsak izmed nas. Začela je država in šola, saj otrokom in staršem vcepuje v glavo, da če otrok nima vsaj diplome na tem svetu, je vreden in potreben ravno toliko, kolkr klop na vaši riti, ki ga dobite ob veselem nabiranju borovnic v gozdu. Nekdo je pač sposoben bolj, nekdo manj, ampak današnji svet sili vse "bit sposobne", zato včasih ni bilo takšnih problemov kakršne opažate danes. Začela je država in šola, nadaljujemo mi sami. No dajte no kdo od vas še ni gledal visoko navzdol na eno drugo "manj inteligentno" bitje od nas...

g. Persson:
1) Televizor je dovolj nazoren. Nečesa kar ne rabiš ne uporabljaš, pa čeprav brez te stvari nebi bilo nečesa drugega kar nam je pomembno danes. Lahko se je samo spominjaš. Mi imamo naprimer še danes obešeno vašo sliko na steni pri jedilni mizi, odkar sm naredo kemijo pri vas (nismo mel žebla pa je ata mogo snet križ)

2) Saj sem napisal, da je to samo teoretično. Sej smo rekli da Pipi izrabi Melhijada samo toliko kolikor ga potrebuje.

persson pravi ...

xy: sistem je bil tudi včasih tak... smo se pritoževali, ampak pametno ugotovili, da ga ne bomo spremenili in smo pač spremenili sebe.

sebastjan: gospod R ima najbrž prijatelje in če si jih ti zbiraš samo enostransko delaš napako.

mitja: ja seveda dobimo plačano, ampak ne po številu popravnih. če bi bilo tako bi bilo še marsikaj precej drugače. In ja tudi od nas zahtevajo nekateri da vi kaj znate.

dr. muc-kolizec: jaz sem že v orginalnem prispevku nekako valil krivdo na več strani in ti bi to moral pogruntati. glede slike-brez komentarja.
aja še to: tudi Pipi bo nekoč (zelo kmalu) postal Melhijad. pazi, da takrat ne boš spremenil mišljenja.

Anonimni pravi ...

dr. Muc-Kolizec said: No dajte no kdo od vas še ni gledal visoko navzdol na eno drugo "manj inteligentno" bitje od nas...

Ja, sej dejansko ne moreš, gledat 100% pozitivno, na ljudi, ki so primitivci! Razgledanost, mišljenje in pogledt, ti pa v prvi vrsti zagotovi šola! Torej vprašanje: imamo moža in ženo (oz. nek par, ki živi nekaj časa skupaj), eden izmed partnerjev je izobražen, razgledan, drugi je pa popolni primitivc, kako lahko takšna človeka komunicirata? O čem lahko sploh govorita? Je to lahko potem samo tisti, rutinski zdravo, zdravo, kako si, dobro... Ali lahko taka dva partnerja komunicirata o veliko stvareh?

gospod R

Anonimni pravi ...

modruje:

g. Persson: Ja sej mama je bla tud brez besed, skoraj v solzah, ko je to vidla, sam ka pa če narest. Ata je stari komunist pa raj gleda okrogel obraz na steni kokr križ.

Pipi rabi Melhijada, Melhijad uči Pipija, Pipi ne rabi Melhijada, Pipi odjebe Melhijada, Pipi postane Melhijad, Pipi rabi Melhijada, Melhijad odjebe Pipija :)

gospod R: Ti si točn tak kakršne država hoče (zdej vas tak proizvaja po tekočem traku). Jst nism nikjer omenjal, da moreš živet z nekom manj inteligentnim oz.
razgledanim... In jst sm govoril o vrednosti življenja glede na tvojo inteligenco. Po tem kar si torej ti napisal je zate smetar, ki odpelje tvojo svinjarijo vsako sredo vredn pol kur**.
In razgledanost, mišljenje itd. ti v prvi vrsti ne ponudi šola, ampak ti ga samo razvije če imaš za to sposobnost(Genetika in do neke mere tudi vzgoja). Ker po tvoji teoriji bi bili vsi "geniji" v šolah, tak pa vidim precej ljudi tudi tukaj po faksih, ki bi po tvojem merilu zasedli mesto primitivca.

Anonimni pravi ...

Glede genetik, se popolnoma strinjam, glede smetarja, pa tole: je že res, da tak človek sodi v "nizek družbeni rang", ampak tak človek vsaj požre svoj ponos in opravlja neko pošteno delo s katerim se preživlja, na drugi strani, pa spadajo v rang "primitivcev" tudi osebe, ki se zdravijo zaradi odvisnosti od prepovedanih, drog, alkohola... in nič pametnega ne delajo, ne rečem, pa da alkohol, in druge stvari niso prisotne tudi pri izobraženih ljudeh, prav tako, so ampak manj!


gospod R

Anonimni pravi ...

zei pa usi ko tok govrite da niso otroci obremenjeni...so obremenjeni velik bolj kot učasih. učasih si dobil službo pa tut dober plačano po končani srednji šoli danes pa bol težk dobiš službo z končano sredno šolo če pa jo pa ni kej vlka plača. dans morš še posebno šolo končat da lahk smeti pobiraš...pa otroci v osnovnih šolah se učijo že po 3 jezike včasih je pa je sam 1 biu...

*aljo

Anonimni pravi ...

ja čuj...tak je to...dans so posebne smeti pa rabš za to šolo...in ja kaj trije jeziki...lol...maš tut več lahka ...in btw u 9.razredu oš, jemlejo snov 1.letnika pri english...aja...pa en 5 ur dle čepijo v šoli osnovnošolci, kokr smo mi k smo hodl še v osmletko

bajro*