sreda, 14. februar 2007

Valentinovo

Že pred dvema dnevoma sem si rekel, da za Valentinovo pa že ne bom pisal na blog, saj nočem tudi jaz pasti v to kapitalistično evforijo. Kot vidite se zarečenega kruha največ poje in zato tudi lahko berete te vrstice.
Včeraj zvečer sem po daljšem času bil v trgovini in že ob prihodu se mi je zazdelo vse nekako drugačno. Vse je bilo rdeče, v znamenju srčkov, sladkarij, rožic ipd. seveda sem takoj pomislil na valentinovo in sevada tudi sam kupil nekaj sladkarij.
Danes smo v službi ob kavi zopet "reševali svet" in debatirali o tem, kam drvi svet, kako smo pod vplivom te hitrorazvijajoče družbe pozabili na sočloveka, kako padamo pod vpliv trgovskih družb, ki nas zasipajo s stvarmi, ki jih potrebujemo ali pa največkrat tudi ne potrebujemo. Kolegica je rekla, kako je zanimivo spremljat trgovine in njihove načine, kako prodati čimveč stvari.
Že na sredini oktobra se na najvidnejših policah pri vstopu v trgovino ali blizu blagajne pojavijo sveče, rože ipd. Cilj: Prodati čimveč ob Dnevu spomina na mrtve.
Ko trgovci odstranijo sveče, se na istih policah kaj hitro pojavijo miklavži, parkeljni, božički, okraski, novoletne lučke, mandarine, coca-cola... Cilj: Prodati čimveč ob miklavževanju, ob božičnih in novoletnih praznikih.
Mine novo leto in malo predaha (če odmislimo razprodaje in zimske športe) nato pa se pojavijo srčki, čokoladice v obliki srčkov, plišasti medvedki, ki se objemajo, vrtnice nato vrtnice, ki to sploh niso, ampak so tangice zvite v njihovo obliko itd. Cilj: Prodati čimveč ob valentinovem.
Pa to še ni konec. Kaj lahko v prihodnje pričakujemo na policah? Ne veste? Joj no! Če preskočimo pust, dan žena in materinski dan bodo seveda kmalu tam zajčki raznih velikosti, jajčke, piščančki ipd. Cilj: Prodati čimveč ob velikonočnoh praznikih.
Potem pa res sledi nekaj predaha. Nihče si še ni domislil, da bi prodajal kaj za že oveneli "Dan mladosti", nihče si ne domisli, da bi prodaj kaj domoljubnih stvari (zastave, simboli) ob Dnevu državnosti. Pa Slovenci nismo tako "nori", da bi kupovali kaj takega, saj nam je država žal nekaj samoumevnega.
Trgovci nas poleti težko posiljujejo s čim posebnim, saj ni skoraj nobenega razloga, razen odhod na morje in seveda zatrjevanje trgovcev, da so lanske kopalke samo še za v domačo banjo in da nujno potrebujemo nove, da nas bo na morju sploh kdo opazil, oziroma, da se bomo zlili z večino.
Kones poletja se na najvidnejših policah pojavijo zvezki, bloki, barvice, flomastri, kuliji takšnih in drugačnih barv ipd. Cilj: Prodati čimveč potrebnih in nepotrebnih stvari pred začetkom šole.

In tako smo prišli okoli. Cilj: čimveč zaslužiti in prepričati nas potrošnike, da vse to krvavo potrebujemo.


No sedaj pa se v bistvu moram vrniti k temi tega zapisa. To je seveda valentinovo. Danes dopoldne me je prijetno presenetil sms v katerem je pisalo tole: Ojla. Ti lahko vsaj 1x na leto povem, da te imam rada in sem vesela, da si v krogu mojih prijateljev. :)

Prijeten sms in zelo lepo napisano. In v bistvu me je ta napeljal k pisanju vsega tega. Torej, da zaključim: Imejmo se radi, spoštujmo se, pa večkrat na leto si recimo, da se imamo radi. In svet bo veliko lepši.

In še moje sporočilo: Rad vas imam in trudil se bom, da vam bom to večkrat povedal.
Še en poklonček za vas!Peter

3 komentarji:

Anonimni pravi ...

To je baje full amerika ta valentinovo spravla v svet..... pa sj to ni važn=) em d nekomu poveš neky lepga ni to sam ta dan.... v bistvu si full velik napisu jst nebi mogu tuk o tem napisat nevem kr mi je ta dan še zaenkrat nevem samoumevn nevem k bom meu lubico bo tud ta dan neky exstra al pa ne bo kr 365 dni v letu.... in ji mogoč glih za valentinovo nebom nč prnesu niti je nebom kušno kr jo bom 364 dni kr kušvau=) em glavn pa je d si povemo neky lepga en drugmu ne pa d si kj kupujemo..... najbolj se mi dopade ta sms k si ga nazadnje omenju=)

Maja Sin pravi ...

sm js tud dobila ta SMS, verjetno sva ga dobila od iste osebe :) sem bila res prijetno presenečena. Ja, tako kot si napisal, večkrat si je treba vzet čas za prijatelje ( pa čeprav je to sam kavica).
Tak, da Perči, kdaj grema na kafe? :)

Anonimni pravi ...

Ja Perči, cajt si je treba vzet. Ti še nikol nis k men u LJ na obisk pršo na kak kafe, kaj šele, da bi ga zafeštal skp.