nedelja, 18. februar 2007

Fizikalne lastnosti snovi in 6-letniki

Prejle me na msnju klikne Katja, ki je začela poučevati v 1. razredu osnovne šole. Po tistih klasičnih uvodnih "formalnostih": Kak si? Kwa počneš? ipd.; me je presenetila z vprašanjem o fizikalnih lastnostih snovi. Najprej sem jo seveda vprašal, zakaj potrebuje in pojasnila mi je, da ima v letnem delovnem načrtu za 1. razred devetletke (ja prav ste prebrali za 1. razred) kmalu na sporedu fizikalne lastnosti snovi.
Seveda ji iz glave natresem nekaj teh lastnosti (sramotno bi bilo, če tega ne bi vedel, saj se nekako tiče moje stroke), problem pa je nastal, kako zdaj pokazati to tako majhnim otrokom.
Začuda sva dobila kar precej idej kako razložiti gostoto, temperaturo tališča, temperaturo vrelišča, viskoznost, prevodnost električnega toka, magnetizem ipd. Skoraj vse se da, le potruditi se je treba.
Sedaj pa mene zanima: Zakaj že 6-letnike "posiljujemo" s temi zadevami? Resda so vedoželjni in jih marsikaj zanima in tudi začuda marsikaj pogruntajo.
Zdaj pa drugo vprašanje: Koliko ljudi z osnovnošolsko ali pa srednješolsko pa tudi z višjo izobrazbo bi znalo iz glave našteti vsaj 5 fizikalnih lastnosti snovi?
Upam, da skoraj vsi, saj smo se to ja učili že v 1. razredu in še potem mnogokrat v osnovni ter srednji šoli...

Peter

4 komentarji:

Anonimni pravi ...

js pa fizika... :-)

Anonimni pravi ...

nisem mogla mimo, ne da bi tole komentirala... kot študentka zadnjega letnika razrednega pouka popolnoma razumem zagato tele vase kolegice. mislim, kok zaboga nej jim to razlozim in kdaj ter kje bojo revcki to rabli??? :S tko da ce sta kej fajnga postudirala se res toplo priporocam (kot totalni antitalent za naravoslovje...). pred enim mescem sem imela nastop v tretjem razredu na temo elektrika (ok, druga tema, sam sej vseen...naravoslovje pac:)) in sm skor zazgala sebe, pol razreda in vse kolegice na hospitacijah, ker sem 15 baterij (ploscatih) po nastopu kr zmetala u torbo in je prslo do "kurcslusa"... kaksna vrocina... :D pove to dovolj o moji nadarjenosti za naravoslovje? ;)

persson pravi ...

Težko kometiram. Če boš kdaj kaj potrebovala imam pa dosti idej, tako za majhne otroke kot velike... :)

Anonimni pravi ...

Pa so ble kake dobre ideje gospod persson?