petek, 10. avgust 2007

Tunizija #1

As-salam alaykum (=zdravo, bog s tabo, pozdravljen)
Ahlan wa sahlan OR marHaba (=dobrodošli)
Kef Halak? (=kako si?)

Vsega lepega in prijetnega je na žalost enkrat konec. Dopust v Tuniziji je zaključen. Že drugič sem bil v tej deželi in vedno se najde kaj novega in zanimivega. Kot vidite sem preživel in sedaj se vam še poln vtisov javljam.
Zgodilo se je mnogo in kar težko bi vse spravil v en prispevek, zato sem se odločil, da bom lepo počasi in po delih doziral vtise obogatene z izbranimi slikami in filmčki, ki smo jih skupaj posneli ogromno.

Kako naj sploh začnem? Katja se je s svojim haremom (sorodniki, prijatelji...) odpravila na oddih v severnoafriško državo, ki je zadnja leta čedalje pogostejša destinacija mnogih Slovencev, tako tistih, ki si želijo samo oddiha, kot onih drugih, ki bi radi tudi kaj novega videli in doživeli. Mi smo bili nekje vmes.

Pred dobrim tednom smo se na Brniku vkrcali na letalo manjše tunizijske letalske družbe, ki nas je popeljalo do Monastira, kjer nas je pričakalo vroče vreme, brez sopare.


Od tam smo se z avtobusom odpeljali v Hammamet do hotela Le Khalife. Težko bi rekel, kaj smo pričakovali od treh zvezdic v Afriki, a začuda smo bili precej pozitivno presenečeni. Pri vseh delavcih v hotelu se čuti, da živijo za turizem, da smo pri njih dopustniki sprejeti kot ljudje in ne kot številke, kar se (je) velikokrat dogaja(lo) na nekaterih dopustniških krajih blizu Slovenije...


Menjava denarja v Tuniziji je zelo enostavna, saj je po celi državi skoraj enak tečaj brez provizije in zato turistom ni potrebno skrbeti, kje bodo menjali. Imajo zanimive, precej stare, nekatere napol razpadajoče bankovce in precej različnih kovancev. Denarna enota je Tunizijski dinar, ki se deli na tisoč milinov. Če vidite v trgovini ceno (imeti morate srečo, da imajo ceno sploh napisano) 15.300 to pomeni 15,3 dinarjev. Tule je primer treh različnih bankovcev za 10 dinarjev. Zanimivo je tudi to, da njihovega denarja ne smeš nositi iz države.


Za odličen sprejem prvi dan in celoten naš dopust smo delno krivi tudi sami, saj smo že prvi dan naredili močan vtis na natakarje in tudi na direktorja hotela, ki je postal kar naš prijatelj. Drugače si je pa v Tuniziji precej enostavno najti prijatelje, večina postane to takoj, ko odpreš denarnico, a o trgovanju in nakupih v naslednjem prispevku.
Po kratkem oddihu v sobah, smo se odpravili ob hotelski bazen in smo belo barvo miz spremenili v zeleno, saj smo jo prekrili z zelenimi steklenicami z napisom Celtia, ki je edino alkoholno pivo v Tuniziji. Ker gre za muslimansko državo, je pitje alkohola v javnosti redko, saj se domačini v večini kar držijo zapovedi. Turistom pa je dovoljeno mariskaj, čeprav veliko barov in gostiln še vedno ne toči alkoholnih pijač.
Na slikah je naš prvi stik z njihovim pivom, če želiš ti ga postrežejo tudi v bazen, seveda pa natakarji ter animatorji razumejo precej naših besed in se tudi trudijo govoriti slovensko. Povedali smo, da prihajamo iz Slovenije in DJ je takoj zavrtel Konečnikovo pesem Gostilna je moj dom. OPOMBA: Prazne steklenice na mizi NISO samo moja krivda!!






Naslednji dan smo se predajali užitkom na plaži (o tem tudi v enem od naslednjih prispevkov), zvečer pa smo obiskali Hammamet, kjer smo poskusili vodno pipo oziroma šišo. Prosili smo za lažjo mešanico, ker nismo vajeni kaditi, drugače pa lahko brez problema dobite hašiš, dasiravno je prepovedan. Mi smo izbrali navaden tobak z okusom jabolka.




Tretji dan smo se z minibusom odpravili na jahanje kamel. Polurna vožnja je bila zelo adrenalinska, saj smo se peljali nekaj časa po avtoceti, nato kar na njej zavili levo (prav ste prebrali!), prečkali dva nasprotna vozna pasova in se z minibusom zagnali v hrib po peščeni cesti ter nadaljevali med kaktusi po mivkasti cesti z veliko hitrostjo. V njem nas je sedelo 9 (poleg nas še par s Portugalske in dve bejbi iz Španije). Prišli smo do samotne v belo prebarvane hiše, ki je bila obdana s hlevi, v katerem so bili konji, kamele, osli, nekaj psov in upajmo da nobene kače.
Naložili so nas na kamele. Seveda so "nehote" prodali preveč kart in zato sta se dva izmed nas odpeljala na hrib s kočijo, Španki pa so naložili na konja. Ko smo čez tričetrt ure jahanja prispeli na hrib s povprečnim razgledom, so nam kar naenkrat na glave navezali njihova pokrivala za katera smo kasneje izvedeli, da so naprodaj, a si jih nismo privoščili. Čez približno deset minut je naš vodnik (starejši gospod, oblečen v dolge temne hlače in suknjič), ki mu ni bilo nič vroče, zamenjal ljudi na kameli in za naju s Katjo ni ostalo več prostora nikjer drugje kot na konjih. Čeprav še nihče od naju ni nikoli jahal, sva se s stahom zavihtela vsak na svojega konja, saj je mlajši vodnik zagotavljal, da sta pridna. Malo čuden občutek, a tudi to se preživi.
Kot vidite na slikah, smo v kopalkah. Zakaj? Ob prihodu na letališče smo (nevem zakaj) prestavili uro za eno uro, čeprav imamo poleti v Evropi enak čas kot tam, pozimi pa je Tunizija eno uro pred nami. Zaradi tega smo zamudili in se nismo imeli časa preobleči in smo kar takšni odšli na kamele, konje, osle in še marsikaj.
















Toliko za prvo javljanje.

Ma'a salama (=nasvidenje)

Peter

22 komentarjev:

Anonimni pravi ...

jabolka ja...js sm pa pecikl:D

Anonimni pravi ...

hehehehehe.....2x ste omenl svoje kilograme?!?!?! kot kakšna ženska:D:D:D:D...pa vas je zdržal konj???...slika s konjem je res enkratna:D:D:D:D

Stasa pravi ...

Me veseli, da ste se uživali in da ste se vrnili domov polni lepih vtisov. Kakšen občutek pa je jezditi kamelo? Podobno kot konja? Jaz sem konja že, a sem imela smolo, ker je konj ponorel, a ga je hvala bogu gospodar uspel umiriti, še preden bi me vrgel dol. Po slikah sodeč je Tunizija lepa država in upam, da me bo pot kdaj zanesla tudi tja.
Lep počitniški pozdrav.

Anonimni pravi ...

Superca. Me veseli, da ste se lepo imeli in se srečno, s pozitivnimi občutki, vrnili! :)

Unknown pravi ...

OJLA! :)

hmm, lepo lepo... iščem podatke o Tuniziji po netu... in ko odprem en zadetek na googlu... zagledam svojega zadnjega razrednika kako se mi smeji :D

in človek začne brat in bere in bere in bere... in "zabije" 2 ure in pol... namesto da bi se učila... :S eee, pač ne morem iz svoje kože :)

pač odpravljam se v Tunizijo enkrat septembra, pa bi rada kak koristen napotek :) sploh glede prebavnih motenj :D in takšnih stvari...

No, vesela sem, da sem vas takole srečala ;)

lep pozdrav,

(Mar)Tina K. :)

persson pravi ...

@tina- Tudi mene veseli, da se takole srečava. Ja kaj si brala 2 uri? Moj blog? Če ja, potem pohvalno. V prihodnjih dneh bom objavil še kakšen prispevek o Tuniziji.
Jaz sem tam letoval že drugič in obakrat se mi je dopadlo. Seveda je vse odvisno ali greš z agencijo ali v lastni režiji, čeprav osnovni podatni ostanejo vseeno isti.
Zanimajo te samo prebavne motnje. Jaz še nikoli nisem imel težav s tem, poznam pa ljudi, ki so jih imeli.
Obvezna oprema v Afriki je žganje, kakršnokoli, samo, da ima 35 ali več vol% alkohola. Če tovoriš na letalo, daj v prtljago, ki jo oddaš ali pa kupi 1L v Duty free shopu na letališču odkoder letioš, saj tisto lahko neseš na avion. Pametno je zjutraj in zvečer narediti šluk, če ne drugega, vsaj za boljši občutek.

Še nekaj drobnih nasvetov:
-voda za nas ni pitna in zato kupuj vodo v plastenkah, (najbolje v 1,5 L, ker je poceni),
-izogibaj se sadju, ki se ne olupi, ali pa ga speri s kupljeno vodo (tudi higienski robček pomaga),
-če si občutljiva se izogibaj tudi ledu v pijačah,
-čaji, sladkarije in hrana v hotelih ter restavracijah niso nevarni (malo poglej seveda kakšna je gostilna),
-zobe si lahko spiraš z vodovodno vodo, saj ti majhne količine ne bodo škodovale, sploh, če boš razkuževala s tistim, kar sem omenil na vrhu,
-nikoli niso odveč tablete Linex in pa aktivno oglje, če bi že prišlo do kakšnih problemov,
-s sabo vzemi nekaj robčkov za razkuževanje.

Najbrž sem kaj pozabil, čeprav, jaz nisem nikoli nevem kako pazil in se nisem vedno držal vsega zgoraj opisanega pa nisem imel problemov. A previdnost je vseeno na mestu, sploh, če si prvič v Afriki.
Če te še kaj zanima, sporoči, lajko tu ali na email ali na gsm.
Lep dopust želim¨!

Anonimni pravi ...

Pozdravljeni!
prebral sem ta blog in morem rect da je zelo zanimiv. tudi sam se odpravljam v tunizijo in v hotel le khalife 20.sep. zanima me kaksen je kaj ta hotel, koliko oddaljen od plaze, ter kaksne so kaj cene alkoholnih pijac, ter na kaj treba se posebej pazit. ali priporocate se kaksne izlete ter kaksne so cene taksnih izletov kot ste vi meli to jahanje kamel.
hvala
lp jure

persson pravi ...

@jure- mislim, da sem na večino vprašanj odgovoril v prispevkih Tunizija 2,3,4. V hotelu imaš animatorje, ki ti kar dobro povedo kje je kaj ceneje in najbolje. Tudi direktor hotela bo povedal cenejše variante. Mi smo plačali za kamele 35 dinarjev (če se še prav spomnim), če vprašaš mal naokoli, prideš še kje ceneje skozi.
Za krajša potovanja je najboljši taxi, v glavno mesto pa nek TAXI "LUAŽ" (tako se izgovori), ki je kombi in se vsedeš, čakaš, da se napolni pa odpelje. Pride pa nekaj dinarjev...
Pivo v hotelu je 2,8 dinarja, v pubu zraven hotela 2 € in na plaži od hotela tudi 2 €.

Pozdravi vse animatorje, še posebej DIDOTA. Reci mu, da mu pošiljajo pozdrave. Peter, Marko, Katja, Sašo in Peter XL.

persson pravi ...

Če rabiš še kakšno informacijo me kontaktiraj na email.

Anonimni pravi ...

zdravo, tudi midva z možem greva 19. sept. že drugič v Khalifa.:) Super je tam, komaj čakava. Pozdraviva Dida in prijatelje, lep pozdrav, Katja.

persson pravi ...

Ja lepo jih pozdravita in recita Didu, da se dobimo pozimi v Ljubljani ali Celju na kavi.
Lep dopust vama želim.

Anonimni pravi ...

se pravi Dido res namerava priti v Slovenijo? :) Sicer je pri Alahu prisegel, da pride, ko sva ga povabila na obisk, samo ga nisem preveč resno jemala... (vizo si mora zrihtat v Alžiru, pa ponavadi ljudje obljubijo, da pridejo, potem pa...) No, no, ga bomo še mal prepričevali :) Sej Chou chou-ja bi pa lahko kar v kufer spakiral, ga ne bi noben porajtal :) Bom pozdravila, pozdrav, Katja

Anonimni pravi ...

evo nas iz tunizije :) kaj naj recem super super super :) le khalife zakon pa vsi tam so super od prvega do zadnjega. slovenscina pa kot kaze jim ni tuja :P
je pa foto zbirka bogatejsa za dodatnih 700 slik.
zgleda da se bo se treba vrnit tja v prihodnosti :)

lp

jure

Anonimni pravi ...

tudi midva sva nazaj, na zalost. Sem predala pozdrave in vsi lepo pozdravljajo nazaj :)

Zdaj pa komaj čakam maj 2008, da se vrnem :)

lp Katja

persson pravi ...

Do sedaj sem slišal same pohvale za ta hotel, čeprav ima samo tri zvezdice, a so vsi zadovoljni. Mi smo se že tudi pogovarjali, da bi tudi drugo leto izbrali isto destinacijo in isti hotel.
Lp

Anonimni pravi ...

res je, tudi gostom, ki sva jih spoznala zdaj septembra je bilo najbolš :) Fora ni v hotelu, v ljudeh. In če animatorjev ne bi bilo v hotelu, bi bila situacija popolnoma drugačna. :)

Midva greva konec maja nazaj, se mogoce celo vidimo?

Lp Katja

Anonimni pravi ...

ojlajest grem pa julija v tunizijo pa me zanima kolk pride potovanje za dve osebi pas kater agencijo ste vi šli in ali so hoteli s tremi zvezdicami v redu hvala lepa že vnaprej

ancy pravi ...

ojla jest bi pa sam vprašala kolk pride potovanje v tunizijo pa s katero agencijo ste šli?pa če so hoteli s tremi zvezdicami v redu že v naprej hvala za odgovor!

persson pravi ...

Zdravo,
agencij za Tunizijo je dost. Mi smo šli z ATLAS-om (hrvaška agencija), čeprav smo vse ostale zadeve uredili v Sloveniji na Iliriki. Pošlji mi mail pa bom povedal kaj več.
Glede hotelov: kakor naletiš, fajn je malo prebrat vtise. Bil sem v Tuniziji že v 5-zvezdic in v 3-zvezdicah in je bilo povsod super. lahko pa naletiš tudi na 3-zvezdice in poden od podna.
Na splošno pa velja, da je treba za primerjavo s srednjo Evropo, tam odvzet kakšno zvezdico.
Lp

ancy pravi ...

najprej hvala perrson moj mail pa je anja.vrtnica.novak.37@gmail.com in bi mi zelo prav prišle še kakšne informacije že v naprej hvala

Marjan pravi ...

Moje najboljše vodne pipe sem kadil v Tuniziji, tiste ki sem jih kadil v Turčiji nekako niso bile tako kul, pač drugačni okusi... In tudi ta tobak, ki ga lahko dobiš tukaj pri nas ni niti približno tako ql.

persson pravi ...

Težko ocenim, ker tukaj tega še nisem kupoval.