ponedeljek, 25. februar 2008

Grenivke po kosih?

Prejle sem bil v Žalcu pri najboljšem sosedu Mercatorju, kjer so mi (čisto brezveze) dvignili pritisk do kritične meje. Kupoval sem namreč običajne zadeve, malo hrušk, jogurte, kruh, sir ipd.
Pri sadju naložim 4 grenivke v vrečko ter iščem cifro, da bi si jih lahko stehtal. Ker je kljub pozornemu opazovanju nisem našel, sem poklical nič-hudega-slutečo prodajalko in ji začel težiti, kje je cifra. Ona mi izstreli kot iz topa, da so grenivke po kosih (0,25 €/kos). Seveda sem dodal kar precej vprašanj, zakaj je tako. Ni mi znala povedati, kar razumem, saj sama ne določa trgovske politike Mercatorja. Med drugim sem dodal še, da je to najbrž način, kako dražje prodati blago in kako onemogočiti kupcem običajno primerjavo med cenami pri različnih ponudnikih. To sem slišal že na televiziji in prebral na internetu.

Nato sem se začasno ohladil in naložil v voziček še ostala živila. Na blagajni pa sem ponovno zatežil še blagajničarki, ki ravnotako ni znala (razumljivo) odgovoriti.
Poleg tega sem jo iz žlehtnobe vprašal, če morajo biti na vsakem živilskem artiklu cene tudi na kilogram, čeprav sem vedel, da pri teh zadevah to ni mogoče, medtem ko je pri jogurtu enostavneje, saj je masa vseh enaka. Ker ni znala odgovoriti, je šla gledati lističe s ceno ter jih prinesla na blagajno, a me žal ni zadovoljila.

Še enkrat sem ugotovil, da preveč težim in opustil debato o tem ter odšel.

Zastavljam vam tri enostavna vprašanja.
A smo res pripravljeni nasesti na vsak trgovski trik? Ali res imamo toliko denarja? Zakaj lahko kruh tehtajo, medtem ko nekatero sadje in zelenjavo prodajajo po komadih?

Peter

11 komentarjev:

Unknown pravi ...

Kar se mene tiče - katastrofa!
Že od pamtiveka nam "prodajajo" papir, v katerega zavijajo salame, sir itd. po maloprodajni ceni teh živil, zdaj pa še to!
Včasih zaidem v katerega od diskontnih ponudnikov in ravno zaradi tega, kar omenjaš v postu, tam še nikoli nisem kupila sadja ali zelenjave. Sploh se mi ni dalo ukvarjat s primerjavo cen. Zdaj pa že tudi najboljši sosed? Svašta!

LP

Anonimni pravi ...

Mislm škoda kej rečt no. Tolk kolkr nam pa zadnje čase trgovci skačejo po glavi nam pa še niso. Se bo en najdu, ko ga bo razfukal in bo šou strelat po trgovini, ni dvakrat za rečt.

Kriv je pa Janša!

(to sm zato napisu, da perssona še dodatno razpizdim :D)

Anonimni pravi ...

Lol, res fer. Cena na kos za sadeže, ki že po pravilih, ki vladajo v naravi, ne morejo biti popolnoma enako težki. Pravi lopovi so postali, če sami kupujejo po cena na kg, se da s tem fajn pridobiti.

Anonimni pravi ...

ah ja, tak je ta svet dons... u hipermarketu u siski se ljudje znajdejo drugace. vzame cel kup sadja, ga gre tehtat, in tisti kos k je najtezji, pol kupjo. pa ceprou je razlike za recimo 5 gramov :) je pa res da to ni nacin no, tale prodaja na kos. se pa niti odloct ne morjo kok bi prodajal, kr vcas je cena na kg, vcas pa na kos. kr neki.

Anonimni pravi ...

Hehe, dobra fora. Res je, da ne profitiraš veliko, ampak jaz bi to delal iz principa. Si prineseš celo gajbo k vagi in vagaš enga pa po enga :D Pa če bi vsi to delal, bi se trgovci malo zamislili. Samo, ker so take barabe, ne bi šli nazaj na stari način, ampak bi raje umaknili vage in vso sadje prodajali na kos. Prokleta banda hudičuva!

Unknown pravi ...

V glavnem se strinjam s kritiko. Sam rešujem problem tako, da v trgovino zahajam čim manj, po drugi strani a pa asisitiram doma pri pridelavi lastne hrane, po svojih cenah:-). To je gotovo najugodnejša rešitev za prenekater izgubljen živec v trgovini. Spoloh pa ne maram trgovskih centrov in ostalih novodobnim marketinških potegavščin trgovcev.

Anonimni pravi ...

Smotan so, pa mislijo, da nas bodo dobili na čist vsako finto iz knjige. Nismo vsi brez možganov :) ;P .

Anonimni pravi ...

lol, to še pa nisem dožvela,da bi kupila sadje na kos...peter sej slučajn nis pogledo kolko stane potem ena jagoda?! ker ne bi mela cele kile... :P

Anonimni pravi ...

Ker sem sam dobro leto delal v Mercatorjeven najvecjem centru v Slo, in to na tocno doticnem podrocju ( izkljucno sadje), Vam predragi EX-profesor podajam razlago. Kar se tice kos/ kilogram, ce jo odvisno od kod sadje pride, ter tega, kako ga obracunava ze dobavitelj sam. Tako je tudi ananas v večini primerov cena na kom, se pa kdaj zgodi, da se tudi tehta. Grenivke ( predvidevam, da so to tavelike une " grenivke bele" ), so pa na kom zato, ker se najde kaksna pametna babica ali dedek, ki bi jo imela samo polovico; jah in z druge polovice si ap naj jst naredim čelado al kaj?
Pa da ne bom samo to, Vam zaupam se en najbolj nizek trgovski trik, ki sem ga moral sam izvesti( po narocilu seveda)- zato vsi, ki kupujete, pozor, akcija ni vedno akcija. Prodajali smo namreč tisti simpatični paradižnik češnjevec,, najbrž ga vsi poznate, majhen nanizan se na vejice. No, cena je bila cel teden okrog 300 sit ( takrat se), ko je prisel pa vikend, je pa zraven izdelka pristala ogromna rdeča A3 tabla z napisom AKCIJA, cena je pa padla na neverjetnih 600 sit + !!! Da, in ljudje so ga mrzlično kuppovali, morem rect da vsaj parkrat toliko kot cez teden, ker je bil itak v akciji pa se je izplačalo.

No, dovolj imam....lep vecer se naprej

Nejc

persson pravi ...

Ni šlo za tavelike grenivke. Vse so bile po kosih, tako navadne kot rdeče.
Za tovrstne AKCIJSKE trike sem že slišal, ampak dokler bomo vse kar nam prodajajo po kakršnikoli ceni kupovali, tako dolgo ne bo nič drugače. Očitno nam še vseeno ne gre tako slabo, če poznamo osnovo ekonomije PONUDBA-POVPRAŠEVANJE, tako dolgo kot bo povpraševanje, ne bodo znižali cen. Jebiga! Nori smo pa mi. Pa še enkrat. Še vedno gre večini ZELO DOBRO, tako da čedalje manj verjamem v jamranje. Tistih, ki bi bili upravičeni za jamranje, pa tako ni slišati.

Ajna Bajna. pravi ...

ha, jz sm zadnič v isti trgovini zrd različno vlkih treh grenivg pizdila.

sam ni nč pomagal.

lahk bi se uprl an tak način, da nebi kupvali več grenivk...

sam če so pa doobreeee. :)