torek, 12. junij 2007

Savinjščina

Čudim se, da me nekateri ljudje ne razumejo. Včasih uporabljam pristno savinjščino, ki pa ima pri nas v Savinjski dolini ogromno poddialektov, tako da se tudi mi domačini včasih težko znajdemo.

Že pred časom se je o tem pisalo na temo župijada na Tomaževem blogu. Danes pa mi je dal idejo asistent Luka.

Naštel vam bom samo pet besed. Zanima me, če veste kaj pomenijo.

Ali veste kaj pomeni:

-praker
-širakl
-cugrund
-ajmper
-knoflca


Peter

20 komentarjev:

Anonimni pravi ...

preker-tepač za tepihe/preproge
širakl-železna palica,za drzanje žrjavice v štedilniku na trdo gorivo
cugrund-naj gre vse skupaj nekam v božjo mater :S
ajmper-vedro (ponavadi kovinsko)
knoflca-sponka/ziherca :D

KOMENTAR ???
*** vedet je treba da nisem iz savinske :D

Tedo pravi ...

Tudi sam nisem iz Savinjskega konca, pa poznam te besede. :)

Anonimni pravi ...

Vedel sem za pomen vseh, čeprav sem korošec iz dravske doline. Tako bi jih pa naštel jaz:

-praker
-širhakl
-cugrunt
-emper
-knoflca

Majhna je Slovenija ja ;)

Anonimni pravi ...

A to je najtežje kar najdete?

Unknown pravi ...

Ta prvi mi edino ni znan ostali pa kr. Drgač pa hvala za čestitke in da si spremljal!

RIA pravi ...

tud men prvi ni bil znan

Anonimni pravi ...

OMG :) kje si pa še župijado izbrskal :)

persson pravi ...

@Tadej-saj si samo čez hrib

@andrej-torej koroščina temelji na savinjščini

@dejko-so so, ampak bi redkokdo razumel

@aleš-boš imel akako potopisno predavanje?

@ria-s kod si ti?

@tomaž-dober spomin imam

Unknown pravi ...

Za potopisno predavanje pa verjetno nisem pravi naslov, bolj bi bil primeren kateri od kolesarjev...

Anonimni pravi ...

Ah Pero, tele besede še razumeš da ji kdo ne razume. Ka pa tule ko me včasih cimer (primorc) pol k**** ne razume, in to besede ki so za nas popolnoma samoumevne, ko mu drugac kokr s to besedo tak ne znas razlozt, ka to pomen :D

Anonimni pravi ...

pol se pa nej najde heroj, ko ve ka pomen beseda ŠKRINCE :))

p.s.: za zasavce ta nagradna igra ne velja :D
p.s.2: te besede tut js vse poznam pa sm delec od savinjcanke :D
p.s.3: ka pa fuzetli in antla? ;)

Anonimni pravi ...

tištof, facenetl, prober štift, fasnga, antvela, kurtšlus, zihernga, počepoč fižou, pejsa, priftošl, šlafrok...? :D

Anonimni pravi ...

Zanimive besede se zbirajo. Za počitnice imam v mislih en projekt in sicer bi izdelal tak spletni narečni slovar (in to zvočni :P) . A se boste takrat tudi opogumili in mi pomagali? ;)

Anonimni pravi ...

mahy vredi je, stekam, sam mal tezav s pisanjem mas ;) no al je pa vec razlicnih variant, :)

Anonimni pravi ...

Evo tule mate besed za celo popoldne. So sicer zasavske, ampak pomoje je veliko takih, ki jih tudi savinjčani razumete.

KLIK

Anonimni pravi ...

@jasna:

aja, škrince so napulitanke :D Jih za nagrado dobim??

Anonimni pravi ...

Uffff. Men to dela kr probleme. Ponavad ko sm šla k noni (NG) kot majhna punčka nisem nikoli razumela kaj točno se okoli mene dogaja. Za kosilo smo imeli ponavadi kako zmešnjavo, ki se je na konc izkazala za poznano (vrzote, jerbuca, toč, škink, cukete). V Goriških Brdih imam veliko sorodnikov in tudi tam imajo izraze, ki jih še Goričani ne razumejo (handreja, brgeše). Nič drugače ni pri teti v zamejstvu, tud tam je neka posebna špraha. Tudi starih staršev s Kalobja največkrat nisem razumela. Najraje sem se pogovarjala s starši, saj oba uporabljata kar se da pravilno slovenščino (mami je namreč profesorica in to je najbrž posledica, da sem se med vsemi dialekti počutila še kar zmedeno). Zdej pa že obvladam vsega po mal :)

Anonimni pravi ...

A kdo pozna mojih 5 besed. persson se je nekaj trudil pa mu ni ravno uspelo ;)

Anonimni pravi ...

vedla sm sam ka je ajmper....druga pa ne....pa sm iz Savinjske xD "na beda"

gdč.xy

Anonimni pravi ...

kak emper, ajmr se reče no. knoflco pa pozna usak slovenc pomoje